Ett dygn med kanot, vän och tält

(null)


Jag och min bästa väninna hyrde kanot i ett dygn. Paddlade från wetlandi till ön kallad Enö och den yttersta udden kallad Söndre udde. Här solade vi och åt lunch. Därefter kom en massa vind. Mycket höga vågor så vi blev lite skraja faktiskt. Skvätte till och med in vatten. Men när vi lagt vinden i ryggen och kanoten på rätt köl så lugnade vi oss. 

Vi slog läger på Bjärnö och solade och snackade innan tältet restes och kvällsmaten lagades. Blev köttfärssås med pasta. 
(null)


När maten låg tryggt i magen begav vi oss på upptäcksfärd på ön och fann vacker kvällssol. I sanden satt vi och åt efterrätt. Riesen och ballerina kex medan vi spelade luffarschack i sanden.  (null)
 En fantastisk tur med magiska utsikter!  (null)


(null)
Dagen efter vaknade vi upp i tältet åt frukost och paddlade tillbaka till Wetlandi. Fick motvind så våra muskler fick kämpa lite ☺️. Men vi är starka tillsammans 💪🏻




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

husligaemma.blogg.se

Välkomna till bloggen om Emmas husliga bestyr och miniäventyr i vardagen. Hon den där Emma är en drömmare med långa roliga att-göra-listor. Här kommer ni få ta del av tips och idéer från min värld samt läsa om sådant som ligger mig varmt om hjärtat; drömmar, glädjeämnen och bekymmer. Känn er som hemma i min lilla, lilla del i stora cyberrymden!

RSS 2.0