Semesteraktiviteter!

(null)


Denna vecka har jag haft semester och har då gjort sådant jag gillar som mest förstås 😊. 

Jag har ridit en islandshästtur på 3,5 timme i trakterna kring Hässleholm och Hovdala slott. Rekommenderas verkligen med utsikt över finjasjön och detta vackra vattendrag ni ser bild på. 

Har badat mycket i sommarstugan i Ivösjön. Där ser ni vattentemperaturen på bilden! Ca 26 grader i ytvattnet! 

Föräldrarnas vinbärsbuskar svämmar över med bär. Ovanligt tidiga så då behöver vinbärsgelén göras ovanligt tidigt också! Gott blir det till alla Brunsåser under året 😊.

Förresten bilden med brutna kvistar på är med i utbildningssyfte. För att veta om du plockar äkta fläder eller druvfläder. Druvfläder är mörk inuti kvisten medan äkta fläder är ljus inuti. Dessutom kan även äkta fläderblomklase stå uppochned  medan en druvfläderklase är mer som en vindruveklase och kan därmed inte stå. Äkta fläder är platt på blomklasen. 

Har ju gjort flädersaft också förstås !  (null)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

husligaemma.blogg.se

Välkomna till bloggen om Emmas husliga bestyr och miniäventyr i vardagen. Hon den där Emma är en drömmare med långa roliga att-göra-listor. Här kommer ni få ta del av tips och idéer från min värld samt läsa om sådant som ligger mig varmt om hjärtat; drömmar, glädjeämnen och bekymmer. Känn er som hemma i min lilla, lilla del i stora cyberrymden!

RSS 2.0